Uniform

“Met het dragen van het uniform toon je dat je lid bent van Scouts en Gidsen Vlaanderen en verwijs je naar de waarden en opvattingen van onze beweging. Met het aanbieden van een uniform willen we aan leden en leiding de kans geven iets gemeenschappelijks te veruiterlijken.”

• Kapoenen: Geen voorgeschreven uniform, wel een groepsdas en eventueel T-shirt van de groep.
  • Kabouters: Groepsdas, beige hemd en een groene rok. Eventueel T-shirt van de groep.
  • Welpen: Groepsdas, beige hemd en een korte groene broek. Eventueel T-shirt van de groep.
  • Jonggivers: Groepsdas, beige hemd en een korte groene broek of een groene rok. Eventueel T-shirt van de groep.
  • Givers: Groepsdas, beige hemd en een korte groene broek of een groene rok. Eventueel T-shirt van de groep.

Groepsdassen en verschillende kentekens kunnen via de groepsleiding aangekocht worden. Een das kost 11 EUR, een dasring komt op 2.50 EUR.

Met onze blauwe t-shirts profileren we ons als groep. Ze zijn geen verplicht onderdeel van het uniform, al is het uiteraard wel leuk om er écht bij te horen. Een t-shirt kost 7 EUR.

Loop voor of na de vergadering gerust langs het leidingslokaal!