Kamp

We hebben nieuws over het scoutskamp van deze zomer! Dit geldt enkel voor het kamp van de Kapoenen, Kabouters, Welpen, Jonggivers en Givers. De Jins plannen hun eigen kamp. Dit jaar werken we weer met vooraf inschrijvingen voor het kamp. Mocht je het nu horen donderen in Keulen, begin dan zeker en vast niet te panikeren. De grote lijnen en info over het kamp staan op deze pagina’s hieronder beschreven.

Alsook hebben we dit jaar geen voorwacht. Om de oudere leden voor te bereiden op een goed start van het kamp en alles van materiaal te checken hebben we dit jaar een technisch weekend. Dit is voor (jong)givers, jins en uiteraard leiding.

Technisch weekend

Het technisch weekend zal doorgaan 16 mei tot en met 18 mei. Tijdens het technisch weekend blijven we op onze eigen terreien, zo zitten we dicht bij ons materiaal. Het weekend zal een mooie mix zijn tussen materialen klaarmaken en vermaak.
We hopen zo veel mogelijk (jong)givers en jins te zien. Zo kunnen we allemaal samen een leuk weekend hebben. Ook voor de verkorte opbouw op kamp dit jaar zal het heel aangenaam zijn dat iedereen al eens zijn grote tent heeft bekeken.
We spreken vrijdag 16 mei af op de scouts om 19u30. Zondag om 13u kunnen de leden terug worden opgehaald. Per deelnemend lid vragen we €30 dit is zodat de buikjes goed gevuld blijven 😉
Inschrijven kan alvast via volgende link: Link

LET OP BOVENSTAANDE LINK IS EEN INSCHRIJVINGSLINK VOOR HET TECHNISCH WEEKEND, NIET
VOOR HET KAMP

Kamp

Dit jaar zitten we weer wat dichter bij huis. Vorig jaar Wallonie dat betekend dit jaar terug in
Vlaanderen. Specifieker gezegd: Hamont-Achel!

Kampdata

Woensdag 30 juli: camion inladen
Om 19u brengt iedereen zijn bagage naar het scoutsterrein. Je zorgt ervoor dat alle bagage voorzien is van een labeltje met de naam van de eigenaar, dat maakt het uitladen handiger. Zoals altijd beginnen we met het inladen van de bagage, maar daarmee is het werk verre van klaar. Sjorbalken, tenten en nog een duizendtal andere en zeer noodzakelijke scoutsigheden moeten ook mee. De leiding is steeds zeer blij dat er veel enthousiaste ouders spontaan helpen bij deze grote klus. Vele handen maken dan ook licht werk.

Voorwacht

Donderdag vertrekt de camion richting de kampplaats en begint het avontuur. Het kampterrein voor de kleintjes dient klaargezet te worden. Tenten worden rechtgezet, hudo wordt gegraven en ’s middags is het een overheerlijke verrassingsmaaltijd als beloning van een dag zwoegen. Dit jaar valt de voorwacht samen met de eerste dag van de grote takken. Maar ook dan kunnen we helpende handen gebruiken van alle lieve mama’s en papa’s. Wanneer je deelneemt aan de voorwacht wordt er een bijdrage van 5 euro gevraagd om het eten en drinken mee te kopen. Meer info over de voorwacht volgt nog. Indien er al kandidaten zijn, mag je jezelf kandidaat stellen door dit aan de groepsleiding te laten weten via mail groepsleiding@scoutsdereigers.be

Donderdag 31 juli: Vertrek kamp jonggivers en givers

Alle givers en jonggivers verzamelen aan het station van kapellen om 08:30. Iedereen is frisgewassen, in piekfijn uniform, goedgezind, op tijd én heeft zijn rugzakje bij! Je neemt een handige, kleine rugzak mee die je tijdens het kamp voor daguitstappen kan gebruiken. In deze rugzak zit: een stevig lunchpakket, een vieruurtje en genoeg drinken in een drinkbus om tot aan het kampterrein toe te komen.

Maandag 4 augustus: Vertrek welpen en kabouters

Vandaag vertrekken de welpen en kabouters op kamp. We verzamelen allemaal aan het station van Kapellen om 8u30. Dan hebben jullie tot 9u20 de tijd om afscheid te nemen van elkaar. Ook de welpen en kabouters dienen frisgewassen en met volle maag te verschijnen op het perron. De grote rugzak is al mee met de camion dus die moeten ze al niet meer meenemen. Wat ze wel moeten meenemen is: een goed humeur, veel goesting in een geweldig kamp en een dagrugzak (met daarin een stevig lunchpakket en genoeg drinken in een drinkbus om tot aan het kampterrein toe te komen en eventueel een klein gezelschapsspelletje voor op de trein).

Woensdag 6 augustus: Vertrek kapoenen

Vandaag vertrekken de kapoenen op kamp, zij nemen zelf hun bagage mee met de auto. De kapoenen gaan niet met de trein maar worden gebracht door de ouders. We verzamelen om 9u op het scoutsterrein om dan samen richting het kampterrein te vertrekken. Kapoentjes nemen een rugzakje mee met daarin een gevulde drinkbus. Eenmaal aangekomen kunnen jullie samen nog alles uitpakken en leiden we jullie rond op het kampterrein. Als het niet lukt om je kind naar het kampterrein te brengen, zien we op het moment van vertrek voor carpooling.

Dinsdag 12 augustus: Terug huiswaarts
Vandaag keren we met z’n allen terug naar huis met de bus. We zullen tussen 15u en 18u terug op het scoutsterrein zijn. De juiste uren van vertrek op het kampterrein en aankomst op het scoutsterrein in Zandvliet volgen later. Hou hier zeker ons instagram en facebook in het oog 😉
Iedereen is welkom om zijn kinderen te komen oppikken. Ook is iedereen welkom om de leiding te helpen met het uitladen van de camion, de tenten op te hangen en het materiaalkot terug in te laden. Wij appreciëren het ten zeerste als er vele helpende handen zijn, een kamp is namelijk zeer intens en dan is het aangenaam als het werk goed vooruit gaat. Ook is het mogelijk om ons te komen helpen met de nawacht (afbreken van het kamp). De ouders die willen helpen vertrekken op de scouts om 8u00. Voor meer info kan je altijd de groepsleiding contacteren via mail op groepsleiding@scoutsdereigers.be .

Inschijving kamp voor 30 April

Vanaf nu kan je via deze LINK. Dit doe je door het inschrijvingsformulier in te vullen. Wanneer u dit heeft gedaan zal u
een e- mail ter bevestiging krijgen en zal u gevraagd worden reeds een voorschot van het kampgeld te betalen ter waarde van €50. Dit voorschot is binnen de 2 weken na inschrijving te betalen. U kan er ook voor kiezen het volledige kampgeld ineens te betalen.

We sluiten onze inschrijvingen en betalingen voor het kamp af op 30 april. We houden ons strikt aan deze datum om op deze manier onze opvolging van administratie makkelijker te laten verlopen. Dit wilt ook zeggen dat we het volledige bedrag voor het kamp ontvangen willen hebben voor 30 april.

Wanneer uw kind onverwacht toch niet mee kan, wordt er gevraagd een doktersbriefje te laten zien. Wanneer u een doktersbriefje hebt kunnen wij u 75% van het kampgeld terugbetalen. Het u geen doktersbriefje, kan er geen terugbetaling van het kampgeld gebeuren.

Kampgeld

Het kampgeld dient betaald te worden voor 30 april 2025.

Kapoenen: 100 euro
Welpen en kabouters: 120 euro
Givers en jonggivers: 160 euro

U betaalt het kampgeld door de som over te schrijven op ons groepsrekening:
BE19 0682 2939 3812 – GKCC BE BB
Groepscomité Scouts De Reigers
Putsebaan 170
2040 Zandvliet


Met vermelding van:

  • Wanneer u het volledige bedrag ineens stort of de rest van het kampgeld stort: Kampgeld + naam kind + tak.
  • Wanneer u het voorschot stort: Voorschot + naam kind + tak

Opgelet! Gelieve steeds één overschrijving per kind te doen.

Wij hopen dat deze en andere kosten van scouting betaalbaar zijn voor u. Mocht dat niet zo zijn, dan zoeken wij in alle vertrouwen graag mee naar een oplossing hiervoor. Hiervoor mag je altijd contact opnemen met de groepsleiding via mail groepsleiding@scoutsdereigers.be .

Post

Net zoals alle andere jaren, krijgen we heel graag post. 

Nog nood aan leuke postkaartjes voor je kind om naar huis te sturen? Wij verkopen nog postkaartjes. Postkaartjes voor leden die het veel te druk hebben met amuseren om een uitgebreid verslag te
schrijven. Ze zijn te bestellen via deze link en worden voor het kamp afgegeven.

Nog vragen? Stel ze gerust aan de (groeps)leiding!

Wij kijken er alvast naar uit!